سفارش تبلیغ
صبا
شکیبا پیروزى را از کف ندهد اگر چه روزگارانى بر او بگذرد . [نهج البلاغه]

اهل البیت[علیهم السلام]


رحلت بانوی ادب کریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه ی معصومه  سلام الله علیها بر دوستداران آن حضرت تسلیت..

 



یاسر مرادی فر ::: چهارشنبه 94/10/30::: ساعت 11:56 صبح


امام حسن عسگری(علیه السلام)فرمودند:لا یشغلک رزق مضمونٌ عن عملٍِِ مفروض..یعنی رزقی که خداوند برای تو ضمانت کرده و به تو می رسد نباید مانع از اعمال واجبه ی تو شود.البته خلاصه ی معنای این روایت این است که به خاطر دنیا نباید آخرت را رها کرد..


مخفی نماند که معنای رزق مضمون این نیست که فرد در خانه بنشیند و منتظر روزی خود باشد؛این کار در روایات نفی شده است.انسان نباید تلاش را رها کند و در روایت آمده است که اگر کسی د رخانه بنشیند و دعا کند که روزی اش برسد؛دعای او مستجاب نمی شود.با این حال امام علیه السلام می فرماید:این روزی با تلاش و سعی انسان خواهد رسید و نباید مانع شود که فرد از توجه به آخرت و خودسازی دور شود. مشابه این روایت در روایتی دیگر آمده است که هر انسان مؤمنی باید ساعات شبانه روزی خود را به سه ساعت تقسیم کند یک بخش برای ترمیم و به دست آوردن معاش باشد و یک بخش را برای مناجات با خداوند و خودسازی و دعا و تهذیب نفس بگذارند و یک بخش را  برای استراحت و سرگرمی سالم مصرف کند..

لِلمؤمن ثلاث ساعات،فساعة یناجی فیها ربّه و ساعة یرمُّ معاشه و ساعة یُخلّی بین نفسه و بین لذّتها فیما یحل و یجمل..

حتی در بعضی از روایات آمده است که این بخش اخیر که انسان به لذات مشروع می پردازد کمک می کند که دو بخش دیگر نیز ترک نشود.

کسانی که اختلاس ها ی میلیاردی می کنند به دستور فوق از امام علیه السلام توجه نکرده اند و مبالغی را به دست آورده اند که حتی توان خرج کردن آن را نیز ندارند.چنین کسانی افراد حریصی هستند که خداوند،معاد و معمل مفروض را فراموش کرده اند و در دنیا هم گرفتار بی آبرویی و سایر مشکلات عدیده می شوند. چنین اموالی نه آسان به دست می آید(زیرا برای به دست آوردن آن باید حلال و حرام را با هم آمیخت و کلی وقت و انرژی صرف کند)نه نگاه داشتن آن در جایی امن آسان است و نه می توان آن را به راحتی خرج کرد.

امام علی بن ابی طالب در نهج البلاغه نیز در همین راستا می فرمایند:[کن مشغولا بما انت عنه مسؤول]

پشتیانی معرفتی مفاد روایت از قرآن کریم

سوره هود آیه 6

وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ إِلاَّ عَلَی اللَّهِ رِزْقُها وَ یَعْلَمُ مُسْتَقَرَّها وَ مُسْتَوْدَعَها کُلٌّ فی‏ کِتابٍ مُبینٍ:و هیچ زنده متحرکی در این زمین ( از حیوان و جن و انس ) نیست مگر آنکه روزی او بر عهده خداست ، و او قرارگاه اصلی آنها و جایگاه موقت آنها را می داند ( قرارگاه آنها را در صلب پدر و رحم مادر ، یا ) و او محل استقرارشان را ( در حال حیات ) و مقرّ تودیعشان را ( پس از مرگ ) می داند ، همه در کتابی روشن ( لوح محفوظ روشن در انظار مقربان ملأ اعلی ) ثبت است.




یاسر مرادی فر ::: سه شنبه 94/10/29::: ساعت 2:46 عصر


ولادت با سعادت امام حسن عسگری(علیه السلام)بر تمام شیعیان و دوست داران آن حضرت مبارک...

 



یاسر مرادی فر ::: سه شنبه 94/10/29::: ساعت 2:36 عصر


دوستان عزیز اگر سؤالی در رابطه با اهل بیت باشد در خدمتیم..یاعلی



یاسر مرادی فر ::: سه شنبه 94/10/22::: ساعت 11:31 صبح


به عنوان امام قبول ندارند فقط امیرالمؤمنین علی(ع) را خلیفه چهارم می دانند ولی محبت اهلبیت را لازم می دانند و همین طور فضایل علمی امامان را قبول دارد. نکته قابل توجه این است که در روایات آنها مدارکی وجود دارد که دلالت بر امامت امامان می کند، مانند حدیث غدیر که علامه امینی در کتاب الغدیر منابع اهل سنت را کاملا و در طی تمام قرون آورده است ومثل حدیث منزلت،‌ حدیث ثقلین ... از جمله روایاتی که در منابع آنها آمده این است که خلفای پیامبر دوازده نفرند. مسلم از جابربن سهره نقل می کند که پیامبراکرم فرمود: « این دین و اسلام عزیز و آسیب ناپذیر می ماند مادامی که دوازده خلیفه رهبری آن را به دست گیرد.»(صحیح مسلم، باب امارت و خلافت، ج6، ص3 و ر.ک: بحوث فی الملل و النحل، شیخ جعفر سبحانی، ج6، ص58-61)
سلیمان قندوزی یکی از دانشمندان اهل سنت می گوید: روایاتی که حاکی از آن است که جانشینان پیامبر پس از او دوازده نفرند، گذشت زمان و آشنایی با جهان، روشن ساخته است که مقصود پیامبر از این دوازده خلیفه همان امامت دوازده گانه اهل بیت اوست، زیرا نمی توان احادیث را بر خلفای راشدین تطبیق کرد، چون تعداد آنان را از دوازده تا کمتر است و نمی توان بر خلفای اموی تطبیق کرد چون بیش از دوازده نفرند، و همگی جز عمربن عبدالعزیز ظالم و ستمگر بوده اند از این گذشته در برخی روایات آمده که این دوازده نفر از دودمان هاشمند نه امیه و همین طور بر خلفای بنی عباس هم قابل تفسیر نیست زیرا آنان هم بیش از دوازده نفر بودند و پیوسته با خاندان پیامبر در جنگ بوده اند.
بنابراین راهی جز این نیست که بگوییم مقصود پیامبر در روایات مزبور از دو خلیفه از عترت واهل بیت اوست که همگی داناترین مردم عصر خود و پارساترین و با فضیلت ترین آنها بوده اند.»(ینابیع الموده، شیخ سلیمان قندوزی، چ استانبول، 1301، ص 446، سیره پیشوایان، مهدی پیشوایی، قم، مؤسسه امام صادق(ع) ص13-14)



یاسر مرادی فر ::: سه شنبه 94/10/22::: ساعت 11:22 صبح

   1   2      >

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 14
کل بازدید :23446
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
>>لینک دوستان<<
دلنوشته های قاصدک
شین مثل شعور
سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن
چشمـــه ســـار رحمــت
کانون توحید (مسجد امیر المومنین )شهر زازران
||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *||
حرف هایی از زبان منطق و احساس
اندیشه نگار
کیمیای من
کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب
ـــــــ م . ج ـــــــــ
جبهه مقاومت وبیداری اسلامی
•°•°•کلبه تنهایی من•°•°•
خیارج سرای من است
کلبه بصیرت
طراوت باران
تنهایی......!!!!!!
لیلای مجنون
دل پرخاطره
تاپروانه شدن"""
پرپر
مانانا
تغییر مطلوب
ریحانه
ما تا آخرایستاده ایم
روستای اصفهانکلاته
گیسو کمند
حق وباطل تیغی دولبه
هیــــس دیگِه حِسِت نیست
Hunter moments
عاشقانه آرزوهای من
مهاجر
دوستدار علمدار
ashura.shia.muharram
ابـــــــــــرار
علوم نهم...
کوثر ولایت
رضا صفری
ستاره سهیل
ღღتنهاییღღ
آناهیتا
غزل عشق
فروشگاه اینترنتی
*×*عاشقانه ای برای تو*×*
گوناگون
فرمانده آسمانی من
زندگی رسم خوشایندیست
دختران فوتبالی
جنات
حرف های دل یه دختره
عاشقتم
من.تو.خدا
بلوچستان
کلبۀ عاشقانه
علی تک
یه دختر از تبار غرور
**وبلآگـــــ هـــوآدارآنـــ وآقعـــیــ رضــآ قوچـــآن نژآد **
نقطه ضعف
بــــــــــاور
قدر مطلق
بَرُ و بَچ
مادر یوسف
آیدا
شمس الظلام
ریحانه
کلنا عباسکِ یازینب
آدم برفی
Missing
سیرت پیشگان
ان المتقین فی مقام امین
علیرضا احسانی نیا
ایده ها و ترفند های عکاسی
faniz
به دادم برس
خاکیهای آسمانی
دنیای بی وفای آدمها...

......
به یادتم
 
>>صفحات اختصاصی<<






 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<